Дистанційне навчання
7 клас
Сила людського духу. Джеймс Олдрідж "Останній дюйм"
ТЕСТ
1. Професію льотчика було докладно описано у …
А) повісті Дж. Олдріджа «Останній дюйм»,
Б) романі Дж. Олдріджа «Останній дюйм»,
В) оповіданні Дж. Олдріджа «Останній дюйм»
2. Над узбережжям якого моря летіли герої «Останнього дюйму»?
А) Червоного,
Б) Чорного,
Г) Аравійського
3. «Після закінчення школи він вступив до Мельбурнського комерційного коледжу. Щоб заробити на навчання працював помічником бібліотекаря. Тут він зацікавився журналістикою.» Про якого письменника йде мова?
А) Редьярд Кіплінг,
Б) Джеймс Олдрідж
В) Джек Лондон
4 Яким літаком подорожували герої?
А) Остер,
Б) Тексеєгипто,
В) Фейрчальд
5. Чому бухта мала назву Акуляча?
А) через її мешканців,
Б) через цікаву форму,
В) через цікаву легенд
6. Чому батько заборонив синові кидати у воду каміння?
А) щоб він його не поранив,
Б) щоб не зіпсував акваланг та інше приладдя,
В) щоб не сполохати рибу.
7. Чим герой відбивався від акул?
А) аквалангом,
Б) кіноапаратом,
В) фотоапаратом.
8. Чому батько і син на початку історії відчували дискомфорт у спілкуванні?
А) тому що син був нерідним і тому чужим
Б) тому що батько і син майже не знали один одного
В) тому що батко був хворим і погано себе почував
9. «Жили ми у великому дерев’яному будинку. Будинок стояв у саду, яким опікувалася мама, вкладаючи в нього увесь свій сум за рідною Англією» Так описує своє дитинство відомий письменник…
А) Джеймс Олдрідж,
Б) Редьярд Кіплінг,
В) Джек Лондон
10. Які стосунки були у батьків Деві?
А) вони любили і поважали один одного
Б) вони розлучилися, але зуміли зберегти дружні стосунки
В) вони розлучилися і затаїли образу один на одного
11. Джеймс Олдрідж - представник ...
А) австралійської літератури
Б) англійської літератури
В) німецької літератури
12. Назва твору "Останній дюйм" має сиволічне значення, тому що підкреслює...
А) важливість дотримання точності під час приземлення літака
Б) тонку межу між життям і смертю героїв
В) момент психологічного зближення між батьком і сином
5 клас
Ганс Крістіан Андерсен.
Знайомство з казкарем. Найвідоміші казки
Андерсена.
«Непохитний олов’яний солдатик» - історія
непохитної вірності
Мета: познайомити з життям і творчістю датського письменника Г.К.Андерсена; встановити його
роль у розвитку жанру літературної казки, продемонструвати розмаїття казок
Андерсена; на прикладі казки «Непохитний олов’яний солдатик» простежити зв'язок
казкового світу із реальною дійсністю; розвивати мовлення, творчу уяву;
викликати естетичні почуття; виховувати доброту, повагу до людей, почуття
прекрасного.
Тип уроку:
комбінований.
Форма
уроку: урок-подорож.
Обладнання:
портрет письменника, збірки казок Андерсена, карта подорожі, ілюстративний матеріал, картки із
завданнями..
Казки самі приходять до мене.
Їх нашіптують мені дерева,
вони вриваються з вітром.
Ганс
Крістіан Андерсен
Хід уроку
І.ОРГАНІЗАЦІЯ
КЛАСУ
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ.
ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
1. Вступне слово
вчителя.
Наша
подорож чарівною країною казок триває: на цьому уроці ми завітаємо в гості до людини,
яка має титул Короля Казок. Таке звання було у Ганса Крістіана Андерсена.
Сьогодні в нас є чудова нагода познайомитися
з його життям, з його яскравою особистістю та пригадати найвідоміші
казки Андерсена.
2. Знайомство з бібліотечною виставкою (на
виставці представлені книги із казками Андерсена різних років видання, учитель
приділяє увагу найдавнішим книгам, підкреслюючи популярність творів казкаря та
їх надзвичайний вплив на цілі покоління читачів).
ІІІ. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ
УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Зупинка «Павутинка»
Діти, погляньте на портрет. Це Ганс
Крістіан Андерсен. Давайте
пригадаємо його казки, а для цього виконаємо завдання № 1: пригадай назви казок
Андерсена і з’єднай лінією частини назви, таким чином ви створите «павутинку»
із правильних відповідей .
Маленький Клаус і … королева
Принцеса на … Великий Клаус
Дикі … горошині
Снігова
…
солдатик
Стійкий олов’яний … лебеді
2. Зупинка «Горщик зі скарбом»
Уважно прослухайте історію життя Андерсена та виконайте завдання із
горщика.
У горщику знаходяться картки із різноманітними датами, географічними
назвами тощо, які пов’язані з долею письменника: Данія, королівство, дивак і фантазер, чоботар, праля, «Казки для
дітей», 24, 158, королівське походження, театр, іграшки, острів Фюн, премія,
«Барвінок і Весна», 145, Михайло Старицький, всенародне свято, сумна Русалонька.
Завдання учнів – пояснити, як інформація з чарівного горщика стосується
біографії Андерсена.
Ганс Крістіан Андерсен
Народився 2 квітня 1805 року у м. Оденсе острів Фюн у Данії. Данія – острівне
королівство (406 островів). Тато – чоботар, а мама – праля. У своїй книзі
«Правдива історія мого життя» Ганс писав про батька: «Мій батько виконував усі мої
бажання. Я повністю займав його думки і серце, він жив мною. У вихідні він
робив для мене збільшуване скло, улаштовував театр, виготовляв малюнки, які
можна було змінювати, а з них складати історії ».
Андерсен мав мало друзів, бо хлопчика вважали диваком, адже він щиро вірив
у легенда про власне королівське
походження. Крім того в той час, коли інші хлопці мріяли розбагатіти з
допомогою торгівлю, мореплавства чи ремесла, Ганс марив сценою. Коли йому
виповнилося 14 років, помер батько. І Ганс Крістіан вирушив до Копенгагена з
надію саме тут знайти своє щастя.
На радість усім нам, Андерсен так і не став славетним актором, а присвятив
себе фантастичному світу казок.
Перша книга – «Казки для дітей» - вийшла друком до Різдва. Це стало
традицією: тепер до кожного Різдвяного свята письменник дарував своїм вдячним
читачам нову книгу.
Андерсен написав 158 казок, 24
збірки, які перекладені на 145 мов світу. Український читач вперше прочитав
казки Андерсена рідною мовою завдяки наполегливій праці письменника та
перекладача Михайла Старицького у 1873році.
Щороку на день народження казкара відбувається велике всенародне свято. З
1956 р. засновану Літературну премію ім. Андерсена. Українські лауреати – це
Богдан Чалий «Барвінок і Весна», Всеволод Нестайко «Тореодори з Васюківки».
Казкар прожив 70 років, залишивши після себе безліч чарівних історій. Його
будинок у Копенгагені став музеєм казки, тут можна зустріти усіх героїв
Андерсена.
На площі перед ратушою в Копенгагені
встановлено пам'ятник казкареві. А біля входу до морського порту все ще так
само самотньо сумує на камені в очікуванні свого принца Русалонька
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
3. Зупинка «Небезпечна»
Дайте відповіді на питання, що стосуються казки «Непохитний
олов’яний солдатик», яку ви прочитали вдома. Але будьте уважними, адже іноді
так легко помилитися, тому продумуйте свої відповіді та радьтеся з командою.
1.
Чому
25 солдатиків були братами?
2.
Як
солдатики опинилися у хлопчика?
3.
Чим
відрізнявся наш головний герой від своїх побратимів?
4.
Що
вам відомо про палац з паперу?
5.
Ким
була маленька дама?
6.
Як
поставився до балерини солдатик?
7.
Що
робили іграшки, коли усі спали?
8.
Хто
жив у табакерці?
9.
Як
поставився до солдата чорний гном? Чому?
10.
Що
сталося з солдатом?
11.
Чому
він не погукав на допомогу?
12.
Як солдатик опинився у човнику?
13.
Що
вимагав пацюк?
14.
Як солдатик опинився у череві великої риби, а
потім в рідній кімнаті?
15.
Чому солдатик мало не заплакав, побачивши
балерину?
16.
Що накоїв нерозумний хлопчик?
17.
Чи злякався солдатик вогню?
18.
Чому балерина опинилася у вогні?
19.
Чому
цю казку можна назвати доброю і сумною історією?
20.
Чого
вона нас вчить?
4. Зупинка «Переможців» Створіть гроно "Образ непохитного солдатика".
5. Зупинка «Малюнкова» Поясніть
який момент казки перед вами (ілюстративний матеріал додається).
V. ПІДСУМОК УРОКУ.
ОЦІНЮВАННЯ.
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
¾ Чи схожі між собою герой та автор?
¾ Чому Андерсена теж можна вважати «стійким олов’яним
солдатиком»?
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати казку «Соловей», скласти 5 запитань для майбутньої літературної дуелі.
Ілюстративний матеріал
6 клас
Урок-гра
"Стежками древніх міфів"
Мета: повторити з допомогою гри вивчене про міф, міфологію різних народів, уявлення давніх людей про створення та будову світу; розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, логічне мислення, навички стисло й логічно відповідати на запитання; виховувати допитливість, любов до читання.
Обладнання: картки із запитаннями, ілюстративний матеріал, чарівний горщик.
Хід гри
І. Організаційний момент.
• Розподіл учнів на команди
• Повідомлення умов гри.
ІІ. Знайомство з командами.
1. Назва команди
2. Представлення капітана.
3. Кожна команда представляє себе: демонструє назву, девіз.
ІІІ. Завдання та конкурси.
1. Конкурс «Впізнай героїв».
Дайте відповідь, ким є названі боги та герої?
Зевс_______________ Афіна Палада_________________
Прометей __________ Гермес ________________________
Гея ___________________ Уран ______________________
Афродіта _______________ Геракл ____________________
Деметра _________________ Кора _________________________
Аїд _____________________ Гефест _____________________
Дедал ___________________ Єхо _______________________
Що об’єднує усіх цих богів та героїв?
2. Конкурс «Дай відповідь»
Кожна команда відповідає на питання з чарівного горщика.
1. Хто такий Гефест і як він пов'язаний з Прометеєм?
2. Чому Зевс зненавидів Прометея?
3. Хто звільнив Прометея?
4. Як Зевс покарав людей?
5. Скільки подвигів здійснив Геракл?
6. Що означає ім’я Геракла?
7. Чому Зевс був змушений звільнити Прометея?
8. Хто подарував Міносу білого бика?
9. Як і за що був покараний Мінос?
10. У який незвичний спосіб Геракл повернувся з Криту до Еврисфея?
11. Що сталося з білим биком, коли він вирвався з міцних рук Геракла?
12. Яке друге ім’я Геракла?
13. З ким воювали грецькі боги?
14. Скільки синів було у Брахми, і як вони з’явилися на світ?
15. Чому Перша жінка Ямі сумувала?
16. Як боги змогли заспокоїти засмучену Ямі?
17. Хто допоміг Ману пережити потоп?
18. Про які золоті часи розповідають давні індійські міфи?
19. Яку незвичайну зовнішність мали єгипетські боги?
20. Як давні єгиптяни пояснювали зміну дня і ночі?
21. Кого називали Сонячним Оком Ра?
22. Чому в Єгипті розпочалася засуха?
23. У кого перетворилися боги Шу і Тот, щоб повернути Тефнуфт?
24. Чиє весілля відсвяткував Ра?
3. Конкурс капітанів «Один за всіх».
Капітани команд задають підготовлені запитання один одному.
4. Конкурс «Плутанина».
Команди на швидкість повинні виправити помилки у текстах міфів.
№ 1
Пігмаліон – це митець, що створив крила
Нарцис – великий титан
Прометей був прикутий у Карпатських горах.
Ехо - богиня вроди
№2
Дедал був скульптором і створив прекрасну Іо.
Орфей – цар підземелля.
Геракл прикував Прометея до гори.
Галатея – це дружина Зевса.
№3
Євридіка – дружина Зевса
Деметера – це богиня кохання
Персифона – дочка Афіни
Ікар загинув віл підступності Афродіти
5. Конкурс «Мозаїка».
Два представника з команди повинні зібрати з пазлів ілюстрацію. Разом з командою вони мають вгадати героя та «видати» йому «паспорт», в якому мають вказати ім’я, рід занять, місце проживання, походження та особливі прикмети.
ПАСПОРТ
1. Імя …………………………………………………………….
2. Походження (країна, родина) …………………………………………
3. Статус…………………………………………………………
4. Особливі прикмети ……………………………………………..
6. Підсумки.
Додаткові заавдання за міфом про Осіріса (див. на сайті)
а де 7 клас
ВідповістиВидалити